O altă călătorie la capătul nopţii

-Raport pentru lucrarea "Vertebre romāneşti" -

 

1. Istoric sintetic al zbaterii mele justiţiare

            1.1 Introducere: contrarevoluţia din 1990. Ca supus al satrapiei comuniste, refugiat īn profesionalism, natură şi filozofie, am acumulat frustrare şi ruşine [1]. Pentru a mă curăţa de umilinţe şi laşităţi, după 22 decembrie 1989, m-am aruncat īn farsa "eliberării" [2], m-am implicat (vezi episoadele relatate la [3] ) īn īncercarea de răsturnare a puterii securi-comuniste, adică de continuare a revoltei īncepute la 16.12.89, īntru īmplinirea revoluţiei anticomuniste, prin īnfruntarea Contrarevoluţiei feseniste. Prin tot ce am intreprins (īncercarea de a fonda "Partidul renaşterii spirituale" şi de a lansa "Alianţa 90"; constituirea Asociaţiei "Dialog Piatra Neamţ"- implicată īn acţiuni de protest locale şi naţionale, participantă īn mitingul din Piaţa Universităţii, membră īn Alianţa Naţională pentru Proclamaţia de la Timişoara; constituirea Alianţei Opoziţiei din Neamţ- implicată īn īncercarea de unificare a forţelor anticomuniste; constituirea Alianţei Civice etc.) am īncercat să combat farsa "tranziţiei" criminale:  conservarea puterii şi acapararea avuţiei acumulate īn lagărul comunist de către foştii gardieni (moştenitorii lor)- camuflate prin năpīrlire organizaţională şi ideologică. Eforturile noastre au fost patetice, dar complet sterile, dintr-o sumedenie de motive, īncepīnd cu slăbiciunea rezistenţei interne şi terminīnd cu complicitatea externă (cīştigată prin vīnzarea pe nimic a unei părţi din pradă şi aservirea neocolonială a ţării la noii stăpīni, īn urma trocurilor la masa verde "geostrastegică"). Bătălia anului 1990 a fost redusă la lovitura "mineriadei" de către cei interesaţi īn ascunderea dezertării lor de pe frontul unei revoluţii agonizante, ce nu şi-a putut atinge masa critică din cauza rezistenţei aparatului securicomunist regrupat (vizibil şi subteran) īn spatele FSN, confiscării "opoziţiei" prin agenţi infiltraţi şi diabolizării ei prin media de serviciu ajutată de reţeaua informatorilor conspiraţi, docilităţii colaboraţioniste a majorităţii populaţiei- domesticite comunist, etc. Am sintetizat observaţiile mele privind "feseniada" contraevoluţionară (īn care trebuie īncadrat episodul "mineriadei") īntr-un Raport-Rechizitoriu depus la 22.12.2007 [4], cu care am īncheiat participarea mea la cercetarea efectuată de procurorii militari din echipa Voinea (vezi şi [5c]) declanşată de depunerea unei plīngeri penale [5a] pentru reprimarea noastră la Piatra Neamţ, acţiune explicată īntr-o declaraţie de presă [5b].  Hotărīrea cu care oamenii Sistemului au dus lupta (care ar fi putut fi tratată ca "restauraţie", dacă regimul ar fi scăpat vreo clipă puterea din mīini) s-a bazat şi pe teama vinovaţilor de a nu fi pedepsiţi pentru crimele care compun "genocidul comunist". Toate episoadele bătăliei s-au īnvīrtit īn jurul "joscomunismului"- care nu avea sensul ideologic pretins de actorii agitaţi pe scenă de servicii secrete, ci un īnţeles acut justiţiar. La deschiderea porţii lagărului de exterminare, exploatare si alienare- care distrusese cīteva generaţii, cerinţa stringentă- pentru deţinuţi- era răsturnarea criminalilor şi pedepsirea lor- nu schimbarea formelor organizaţionale şi acoperirilor ideologice- cu rămīnerea lor la putere.  

            1.2 Denunţarea genocidului comunist.  Am infiinţat, la 31 august 1990 [6],  Alianţa Opoziţiei din Neamţ (devenită ulterior Forumul Antitotalitar si apoi Convenţia Democratică). Printre formaţiunile care au aderat la A.O.N. se afla Asociaţia Foştilor Deţinuţi Politici- din Neamţ. Ei ne-au semnalat că există indicii privind existenţa unor gropi comune īn pădurea de la Dealul Mărului-īn care au fost aruncate victime ale securităţii. Īn urma săpăturilor (la baza unor pomi marcaţi cu cruce de cei ce au găsit urme ale masacrului din 1949) am găsit resturile a 11 persoane executate extrajudiciar īn acea pădure, īmpreună cu alte probe (gloanţe, linguriţe, oglinjoare, monede RPR, martori)- material predat trimişilor Procuraturii militare Bacău, pentru a deschide dosarul "Katyn-urilor" romāneşti. Au urmat cīţiva ani de cercetări īn dosarul 430/P/1990, culegīndu-se mărturii şi verificīndu-se piste- curmaţi cu NUP la 08.10.1993, pe motiv că s-ar fi scurs anii prescrierii. Am lansat (īn presa la care am avut acces) un Apel pentru denunţarea/judecarea genocidului comunist [7], din care citez: "Daca aceasta asteptare se prelungeste, martorii vor dispare, ducind cu ei in mormint pagini de istorie irecuperabile. O natiune care asteapta infricosata sa treaca timpul pentru ca vinovatii sa iasa din scena, pentru a nu risca confruntarea cu reteaua lor, inca puternica si periculoasa, facindu-se ca nu observa ca in acest fel, victimele sint trimise in neantul uitarii, se compromite usturator.[] Lansam un apel pentru declansarea operatiei de clarificare a episodului represiv comunist din istoria Romāniei.   Sa facem gropile comune sa devina morminte, supravietuitorii - martori, cosmarurile -amintiri, intimplarile - istorie, astfel incit aglomeratia productiva romāneasca sa redevina o NATIUNE". După descoperirea, īn noiembrie 1990, a unei alte gropi comune, pe Dealul Balaurului (care a generat cercetările din dosarul  146/P/1995, īnchis similar, la 8.11.1996) atmosfera īn oraş a devenit irespirabilă. Securiştii agitau informatorii, care provocau populaţia īmpotriva noastră- demascaţi ca "vīnători de vrăjitoare".  Comemorarea victimelor comunismului şi a revoluţiei, la 16.12.1990, a fost īnăbuşită violent [8], de hoardele securisto-comuniste, care au ocupat toate intrările cimitirului (ca să nu putem depune o coroană nici la mormīntul generalului Dăscălescu) şi ne-au huiduit şi lapidat pe tot traseul de retur, pīnă cīnd am fost "salvaţi" de post-miliţienii aparent depăşiţi, dar evident complici şi īncīntaţi de molestarea noastră. Se repeta modul īn care fusesem trataţi īn Mai 1990 [9ab]- pentru că făceam greva foamei, solidari cu doleanţele Pieţei Universităţii -miting īn care ne-am implicat, după alungarea noastră din Piatra Neamţ (vezi documentele publicate pe site-ul menţionat, cum ar fi Manifestele Golaniei  şi relatările  ulterioare din ciclul "Acum 4 ani, contrarevoluţia…").

            1.3  Din contestaţie īn exil. Am constatat, pe parcursul anului 1990, că revoluţia e părăsită şi īnvinsă, că aspiraţia justiţiară nu găseşte ecou īn rīndurile unei populaţii reeducate prin descurcare, că "opoziţia" anticomunistă- politică şi intelectuală- se face doar că luptă (limitīndu-se la acţiuni simbolice, sterile , convenabile puterii), că străinătatea nu incurajează/sprijină īmplinirea revoluţiei eliberatoare; că puterea şi-a valorificat atuurile, reuşind să arunce asupra noastra populaţia instigată- īncīt, tot noi, denunţătorii crimelor regimului comunist am devenit ţintele represiunii, realizate prin dirijarea din umbră a "oamenilor de bine". Mi-am explicat poziţia contestatară īntr-o serie de comunicate de protest, de alarmă, de solidarizare cu ultimii combatanţi  şi - īn final- de părăsire a aparentei īnfruntări civice (vezi [10-15]). Protestele dovedindu-se  inutile pīnă la penibil, constatīnd continuitatea puterii şi īnfrīngerea īncercării de revoluţie, am denunţat făcătura fesenistă, respingīnd faptul monstruos īmplinit şi participarea la marele jaf postdecembrist, declarīnd că nu recunosc noua legalitate- cu constituţie cu tot [16], īncercīnd - fără rezultat- să-mi anulez co-cetăţenia cu Ion Iliescu  şi să obţin azil politic la ambasada Franţei/ SUA/ Canadei din Bucureşti- pentru ca să scot astfel īn evidenţă natura reală a regimului. Am explicat fără echivoc esenţa atitudinii mele īn Scrisoarea deschisă către congresul AFDPR [17] din care citez:" declar ca nu pot accepta participarea mea la constituirea esafodajului stiintific si cultural romānesc, in conditiile in care societatea al carui membru sint nu este reabilitata prin consumarea unor acte elementare de dreptate, prin pedepsirea vinovatilor si despagubirea morala a victimelor lor... V-as jura, pentru a intari aceste declaratii, ca nu voi accepta niciodata sa ma joc de-a stiinta pe suprafata unui pamint in care oasele celor ce au luptat si suferit pentru conditia mea umana ZAC BATJOCORITE DE UITARE.Nu pot insa sa jur, din pacate, pentru ca nu mai am pe ce!Cine stie pentru cit timp..." Īmi opream astfel cariera de matematician (preocupat de uşurarea iniţierii īn matematică) şi de inginer electronist (preocupat de tehnologia analogică- aplicată īn TV color şi digitală- aplicată īn calculatoarele personale, cum ar fi "CIP- Electronica", pentru care concepusem un sistem de operare şi Caietul service), considerīnd că, īn situaţia creată īn Romānia, activitatea de cercetare nu mai e compatibilă cu demnitatea. Postura mea devenind insuportabilă, m-am refugiat la Montreal, de unde am īncercat să alertez exilul romānesc privind continuarea capturării Romāniei de către reţeaua criminală securicomunistă. Am ţinut conferinţe şi am postat pe Internet numeroase mesaje (vezi exemple la [18-23]), trimiţīnd  şi un protest documentat la Casa Albă [24], īn momentul īn care Ion Iliescu culegea fructele a ceea ce am numit "Tīrgul comunităţii evreieşti cu securitatea din Romānia" [25abcd]. Mi-am dat demisia din Convenţia Democratică īn clipa īn care aceasta s-a aliat electoral cu ramura Petre Roman a hidrei, intuind prestaţia trădătoare care a urmat. N-am mai suportat zădărnicia zbuciumului donquijotesc, ieşind un timp de arenă- după ce mi-am cerut iertare pentru asta lui Călin Nemeş [26]. Īn anii care au urmat, mi-am īndreptat privirile către situaţia internaţională (exemple de reacţii la [27-34]), pentru a observa măsura īn care decăderea civilizaţiei occidentale a contribuit la perpetuarea cancerului estic, realizīnd că e vorba de mai mult decīt de un accident/ghinion istoric, că sinistrul experiment romānesc nu a avut un caracter local/excepţional, ci mai curīnd s-a īncadrat īntr-un mare experiment totalitar şi īntr-o degenerescenţă globală a civilizaţiei - deci că securiştii vor fi primiţi cu braţele deschise de cei interesaţi să dispună de "arendaşi" puternici şi fără scrupule, īntru explotarea neocoloniei. Pe măsură ce īnţelegeam de ce "Procesul comunismului" nu convine puterii mondiale, se re-īnteţea provocarea de a nu mă conforma consensului tăcerii.

            1.4 Reluarea luptei pentru denunţarea blocării procesului comunismului Īn anul 2004, o īntīlnire la Paris cu Cicerone Ioniţoiu m-a impresionat intens, redeschizīndu-mi rănile şi determinīndu-mă să  lansez un site dedicat reflectării crimelor comunismului şi īmpiedicării judecării lor [35] Celălalt eveniment care m-a "reactivat", determinīndu-mă să lansez situl "Piata Universităţii" [36] şi Acţiunea pentru Eliberarea Romāniei [37a] a fost confruntarea contestatarilor cu Ion Iliescu, īn Piaţa Romāniei din Montreal, la 18.09.2004 (vezi relatările de la [37b]). Cu ocazia alcătuirii unui grupaj de semnale pentru comemorarea revoluţiei din decembrie, am descoperit [38] că printre victime se număra şi fostul meu coleg din echipa de matematică a Romāniei (la balcaniada studenţească de la Ankara, din 1980), Gheorghe (Dorel) Nechita- unul dintre cei a căror asasinare pe 23.12.89 era investigată de echipa generalului Voinea. Inundat de un irezistibil sentiment de camaraderie/ tandreţe/ furie/ responsabilitate, m-am decis să-mi īntrerup iar cariera (de cercetător interdisciplinar la institutul LICEF al Teleuniversităţii din Montreal, arhitect conceptual de sisteme de tele-instruire- cum ar fi sistemul TELOS, la care lucram īn acel moment) pentru  a impulsiona ancheta ce ar fi trebuit să facă dreptate- printre alţii- şi lui Dorel. Acest an "sabatic"… nu s-a terminat nici azi.  Sosit la Bucureşti īn aprilie 2005, am descoperit că echipa Voinea avea pe masă şi dosarul "mineriadei" din 1990, acest episod al "feseniadei"  fiind cercetat īnsă separat de cel din decembrie 1989. M-am străduit să demonstrez legătura dintre fazele Contrarevoluţiei de-a lungul timpului, pe īntreaga suprafaţă a Romāniei. La Piatra Neamţ, Iaşi, Sibiu, Deva, Ploieşti etc- nu reprimaseră minerii. Alţi "oameni de bine", manipulaţi de FSN prin presă, televiziune si informatori, terorizaseră opoziţia anticomunistă īn īntreaga ţară, pentru a repeta, la 20 mai 1990,  "alegerile" din 1946 [39].  Pentru a putea sprijini/stimula orientarea de fond a cercetărilor, am depus la 26.04.2005 o plīngere penală īmpotriva celor care au deturnat/confiscat criminal revoluţia (vezi [5ab]),  propunīnd apoi ca probe/piste numeroase extrase din presa anului 1990 (şi un jurnal TV), care ofereau elemente consistente pentru inculparea celor ce au uzurpat instituţiile statului şi au folosit media aservită īntru protejarea criminalilor securicomunişti. Cheia fenomenelor/dosarelor cercetate fusese evident confruntarea īntre cei ce doreau judecarea crimelor comunismului şi cei ce luptau pentru a o īmpiedica. Dar această linie a frontului era camuflată de "anticomunismul" de pradă, care nu urmărea decīt oportunităţile privatizării, lozincile "terapiei de şoc" sau "restitutio in integrum", dīnd  puterii acoperire ideologică īn acapararea avuţiei naţionale, din care au căpătat firmituri şi actorii pseudo-rezistenţei. Sau de "anticomunismul" de paradă, afişat de "disidenţi" şi "personalităţi", care suţinea că doreşte numai satisfacţia morală a pomenirilor suferinţelor şi vinilor, prin cărţi si reviste, fără efecte penale sau civile.  Diversiunea aceasta sterilizantă, era susţinută, poate doar din confuzie/laşitate, de oameni ca P.M. Băcanu sau Ana Blandiana (vezi reacţia mea la [40]); a se vedea īn acest sens modul īn care aceştia au deturnat procesul iniţiat de Lucian Orăşel, către reparaţii… prin scuze şi 1 leu ca daune globale. Dar manevra de confiscare Ilieşiu-Tismăneanu-Băsescu, nu mai putea fi bănuită de naivităţi. Era clar că se īncearcă validarea īnscenării de justiţie istorică la care s-a pretat comisia Wiesel, prin creerea unui caz similar de tratament ideologic al crimelor trecutului- pe care societatea să-l asume inconştient. Constatīnd capturarea cauzei justiţiare anticomuniste de către forţe oculte cu interese de deturnare (vezi şi explicaţiile   [42a,b,c ], sau confruntarea televizată cu V.Tismaneanu- [42d]), am făcut un "Apel pentru īnfiinţarea Comitetului pentru Reprezentarea Victimelor Comunismului" [41] semnat de numele grele ale rezistenţei anticomuniste supravieţuitoare, īn urma căruia s-a constituit CRVC, al cărui purtător de cuvīnt am fost.

            1.5 "Cercetarea" penală. La 31 iulie/4 August 2006 am iniţiat, īn numele CRVC, alături de Cicerone Ioniţoiu, Grigore Caraza, Gh Jijie-plīngerea penală care a deschis dosarul 35/P/2006 [43].După deschiderea dosarului (mai ales datorită sprijinului FRFDPLA, condusă de Constantin Iulian si Gh Jijie; Ticu Dumitrescu, preşedinte al AFDPR,  vechi camarad de pe baricadele anului 1990, opunīnd o inexplicabilă rezistenţă, făcīnd declaraţii publice contra demersurilor penale, pe care a īncercat chiar să le blocheze- vezi reacţia mea la [44]), s-au adăugat numeroşi reclamanţi, co-semnīnd plīngerea noastră comună si făcīnd apoi declaraţii personale de parte vătămată, īn faţa procurorilor. Membrii CRVC au făcut acest efort  deşi erau sceptici privind reacţia justiţiei, ceea ce ne-a determinat să pronunţăm noi sentinţa pe care bănuiam că organele aservite o vor evita [45].  Īn ideea corelarii dosarelor Voinea īn jurul axului lor firesc (condamnarea celor ce au impiedicat  incriminarea autorilor genocidului comunist), au avut loc confruntări interesante (cum a fost cea cu Gelu Viocan Voiculescu şi Miron Cosma- organizată de procurorul Viorel Siserman). S-au reperat īn arhivele parchetelor şi instanţelor numeroase dosare, īn care denunţarea crimelor comunismului după 1990 fusese clasată īn faza cercetării penale sau "rezolvată" cu achitări- īn instanţe, boicotul juridic general uzīnd abuziv de "prescriere". Un exemplu era chiar īnmormīntarea dosarelor (semnalate mai sus, la par 1.2), deschise de plīngerile noastre de la Piatra Neamţ şi īnchise cu NUP īn 1993/96 pe temeiul prescrierii faptelor comise prin 1950- deşi se recunoscuse că termenul nu putea īncepe decīt după 1990, cīnd -aparent- regimul ucigaş ar fi luat mīna de pe justiţie. Aceste dosare au fost redeschise de echipa procurorilor militari (vezi la [47] cererea mea) īnchiderea lor cu NUP-uri sau decizii judecatoresti abuzive relansīnd termenul de prescriere (asta, dincolo de problema imprescriptibilităţii-vezi mai jos). Calea spre mult amīnata dreptate părea deblocată. Pe ea s-a īnscris şi nou īnfiinţatul IICC, deschizīnd dosarul 82/P/2007, conexat (īn dosarul 1304/P/2008)  cu volumele dosarului nostru (35/P/2006)… pentru ca să fie "uitat" capătul B al cererilor noastre (inculparea celor ce au īmpiedicat jucarea crimelor comunismului, după 1990).  Cīt priveşte capătul A-genocidul, cercetările (audierile ultimilor supravieţuitori) au īncetat brusc, cīnd, pe baza recomandărilor fistichii ale Curtii "Constiutuţionale", toate dosarele au fost smulse secţiei militare si livrate secţiei civile (vezi protestul meu din 16.09.2009-[47]). Din păcate, apelurile mele īntru contestare justiţiară [48a,b] nu au avut alt efect decīt iţirea publică a pseudo-activiştilor īn căutare de capital civic (vezi scrisorile deschise [49a,b]) şi nu au găsit sprijin nici la Marius Oprea- [49c]. Cele 49 de volume au zăcut neatinse pīnă cīnd, ca răspuns la memoriul meu vitrolic din 6.08.2010 [50] procurorul Iuliu Molcuţ a declarat perimată judecarea genocidului comunist [51]. Protestele īmpotriva acestei samvolnicii [52] neavīnd alt efect  decīt reconfirmarea complicităţii procuraturii īn ascunderea genocidului comunist, prin rezoluţia Marius Iacob din 3.12.10 [53]

            1.6 Lupta cu "justiţia". Deciziile de clasare a genocidului au fost contestate individual de unii reclamanţi CRVC la Inalta Curte de Casaţie si Justiţie (exemple [54a,b]), fără a fi  conexate- deşi se refereau la aceeaşi cercetare penală, desfăşurată īntre 2006 si 2010 şi documentată īn aceleaşi 49 de volume. Scopul era estomparea mizei, facilitarea confuziei şi slăbirea eficacităţii judiciare, ştergerea urmelor si mai ales, posibilitatea de a plasa volumele cercetării penale īn arhiva dosarului plīngerii lui X, atunci cīnd pe rol era judecarea plīngerii lui Y. Nu am sesizat acest joc ticălos la primul termen al procesului, din 25.02.2011 [55] īn care ar fi trebuit să se judece plīngerea īmpotriva rezoluţiei de NUP trimisă mie, cīnd am constatat că dosarele cercetării penale 35/P/06, iniţiate prin plīngerea mea din 31.07.06, lipsesc integral, ceea ce a permis reprezentantului procuraturii să susţină enormitatea că eu nu am făcut nici o plīngere penală, neavīnd deci calitatea de a reclama cercetarea! Sperjur pe care, īn ciuda documentelor depuse de mine, precizărilor mele şi absurdităţii ţipătoare, judecătorul l-a "reţinut", īnchizīndu-mi procesul īn nas, de la primul termen [56]. Prevenit privind strategia anti-judiciară, am reuşit să o dejoc, atunci cīnd m-am prezentat la procesul īn care trebuia să se judece plīngerea similară făcută de Cicerone Ioniţoiu, pe care īl reprezentam cu mandat. La 8.9.2011 [57], constatīnd că lipsesc şi acum cele 49 volume ale cercetării penale, am avut inspiraţia să verific - īn arhiva ICCJ- dosarul meu īnchis gol īn februarie…. descoperind că īn el fuseseră īntre timp ascunse cele 49 de volume buclucaşe (pe care le-am fotografiat integral şi expus pe internet- vezi [58] ) . Pus īn faţa acestei neprevăzute demascări, completul ICCJ a declinat imediat dosarul catre Curtea de Apel Bucuresti [59]- aratīnd că unii judecători evită să lase urme- rolul de "terminatori" fiind jucat de cei mai docili/şantajabili de către "servicii". Bănuind că nu voi fi lăsat să vorbesc, la reluarea procesului, am compus şi depus īn numele lui Cicerone Ioniţoiu rechizitoriul pe care procurorii nu au apucat să-l redacteze [60], bazat pe valorificarea minuţioasă a celor 49 de de volume, astfel īncīt nu se mai putea susţine sub nici o formă prescriptibilitatrea/prescrierea.  Dar echipa pusă īn calea justiţiei la Curtea de Apel (spre care dosarul a fost neīntămplător declinat) a decis la 29.05.2012 [61], fără absolut nici o justificare sau referire la argumentaţie/probatoriu, menţinerea NUP-ului procuraturii, adică prescrierea abuzivă a genocidului comunist, cu īnmormintarea celor 49 de volume (destinate topirii) şi a rechizitoriului pe care l-am prezentat atunci pe baza lor.  

            1.7  Blocajul judiciar şi solidaritatea justiţiară. Absolut similar a fost tratat şi celălalt lanţ justiţiar deschis prin plīngerea mea de la 26.04.05 [5a] prin care am īncercat să īmpiedic īnmormīntarea dosarului "feseniadei" (a. Plīngerea mea din 25.03.11 [62] īmpotriva rezoluţiei de clasare a dosarului 75/P/98 -care nici măcar nu se referea la segmentul Piatra Neamţ [5c]- cercetat īn volumul 168 a lucrării procuraturii militare b. Respingerea plīngerii fără nici o legătură cu conţinutul ei [63ab] c. Plingerea mea la ICCJ, cu explicaţiile de rigoare  [64] d. Notele privind depunerea de către mine a volumului 168, inclus īn materialul recuperat de Doru Mărieş, printr-o prelungă grevă a foamei [65] e. Notele trimise pentru termenul din 23.02.12 [66] īn care am semnalat confuzia privind conţinutul plīngerii mele penale, care a dus la citarea lui Stănculescu īn loc de cei reclamaţi de mine: Ion Iliescu, Petre Roman, Răzvan Theodorescu etc. f. Decizia din 13.02.2012 [67], care īnchide brutal/nejustificat dosarul, īn lipsa mea- deşi trimisesem dovada ca nu mă pot prezenta la termen din cauza īnchiderii circulaţiei īn toată ţara, pentru īnzăpezire.) Nu eram de loc singurul tratat asfel de sistemul oficinelor juridice criminale, care a operat, la adapostul formelor goale, un adevarat genocid juridic postdecembrist- umplīnd ţara de zeci/sute de mii de victime ale "justiţiei". Fiecare din acestea s-a confruntat cu "procurori" infractori, cu judecători care nu citesc nimic din dosare, decizīnd invers decīt o impune conţinutul lor- īn funcţie de chefuri, presiuni şi peşchesuri. Bietul petent fiind "apărat" de o liotă de "avocaţi" superficiali, venali, lucrīnd de fapt contra intereselor clientului antisistem, īn cīrdăşie cu instanţele.  Observīnd similitudinea procedurilor de deturnare a justiţiei, a situaţiilor īn care se află victimele ei, am īncercat să provoc īnchegarea unei reţele de "solidaritate justitiară" [68], care să permită organizarea eficace a luptei victimelor comunismului, īntr-un adevărat război juridic. O armată organizată poate fi īnfruntată tot de o armată organizată, nu de combatanţi individuali, siliţi să se descurce singuri īn ghearele aparatului folosit sistematic īntru īmpiedicarea dreptăţii. Ideea mea era ca un grup de avocaţi, documentalişti, activişti să pună la punct metodologia/strategia optimă pentru abordarea "en gros" a proceselor similare, intentate de victimele comunismului īn baza legislaţiei generale sau a unora specifice, ca  Legea 221/2009. Apelurile mele la "solidaritate jutiţiară" (incluzīnd conferinţe la Bucureşti, Iaşi, Cluj, Timişoara, Paris) nu au stīrnit interes "societăţii civile" (cu excepţia cītorva justiţiari "īnrăiţi" ca Nica Leon, Gavril Vatamaniuc, Vasile Paraschiv, Petru Borodi, Nicolae Durac, Antonie Popescu etc.). M-am resemnat la a īncerca să sprijin cīţiva combatanţi ai injustiţiei, avīnd un mic succes doar īn dosarul Gavril Vatamaniuc (vezi [69]). Īn schimb, cei cīţiva ani irosiţi īncercīnd să determin sistemul să facă dreptate īn cazul Viorel Rovenţu (vezi [70,71] şi detalii la 1.8) s-au soldat doar cu confirmarea că răufăcătorii din robe, plătiţi regeşte, manevraţi din buncărele securităţii şi protejaţi de orice răspundere,  nu mai salvează nici măcar aparenţele. Cīt priveşte banda legislativă, văzīnd că  Legea 221 a deschis cutia Pandorei, a emis Ordonanța de urgență nr. 62/2010 prin care a limitat drastic posibilitatea despăgubirii victimelor comunismului pentru abuzurile judiciare suferite. Reparaţie pe care Curtea "Constituţională" a declarat-o ilegitimă prin Decizia nr. 1358/2010, anihilind in faşă orice demers justiţiar. Si aşa a rămas pīna azi- cīnd şi ultimii potenţiali reclamanţi au fost băgaţi īn mormīnt.

            1.8 Compliciatea CEDO. Dispuneam de probe zdrobitoare privind complicitatea "justiţiei" din Romānia īn īmpiedicarea judecării genocidului comunist. Ştiam că plīngerea către CEDO pentru nejudecarea genocidului comunist făcută de FRFDPLA, fusese tratată īn bătaie de joc (vezi [72]), īn ciuda documentaţiei solide ataşate- această ultimă dezamăgire grăbind moartea lui Georghe Jijie si Constantin Iulian (vezi [73]). Nu aveam de ce să-mi fac iluzii privind "justiţia europeană", dar, am vrut să dovedesc riguros că protejarea crimelor comunismului/postcomunismului operează şi la acest nivel- organizīnd minuţios argumentaţia şi probatoriul trimis de mine la CEDO [74] īntru dovedirea faptului că justiţia a fost paralizată de beneficiarii crimelor, continuate pīnă azi prin valorificarea prăzii. Am inclus şi chestionare īn care care Dan Voinea şi Antonie Popescu confirmau paralizarea abuzivă a cercetărilor [75ab]. Fiind vorba de īncălcarea flagrantă a dreptului meu la justiţie efectivă şi la tratament echitabil- garantate de convenţia CEDO (asumată şi de Romānia după 1994) nu mi se putea răspunde că plīngerea mea ar fi indamisibilă pentru că infracţiunile īmpotriva umanităţii, pe care justiţia postdecembristă a refuzat să le condamne, paralizīndu-mi abuziv acţiunile pīnă īn 2012, au fost comise īnainte ca vinovaţii să semneze Convenţia. Nu lipsea nimic din acest dosar pentru ca să se recunoască obstrucţionarea criminală a justiţiei īn Romānia. Am lucrat meticulos- īntinzīnd celor de la CEDO o capcană demascatoare, un adevărat turnesol al complicităţii lor.  Răspunsul a confirmat bănuiala (prezumţia logică, avīnd īn vedere evoluţia politică mondială) că ne lovim de o internaţională a ticăloşilor. Dupa cīţiva ani de tăcere, care m-au obligat sa fac o vizită la Strasbourg pentru a  verifica starea volumelor conţinīnd documente probante, riguros organizate, trimise de mine, a urmat o nouă linişte, neīntreruptă nici măcar pentru a mi se anunţa că CEDO a decis… inadmisibilitatea plīngerii ce reclama paralizarea judecării genocidului comunist prin metodele anti-justiţiare criminale cărora le-am fost victimă. Q.E.D.  Demonstraţia fiind īntărită ulterior de modul īn care CEDO a distrus īn faşă şi incredibilul dosar Rovenţu [76], organizat şi trimis de mine prin poştă: rupīndu-l īn două părţi, pentru a putea respinge partea 1 pe motiv că lipseşte partea a doua şi partea doua pe motiv că liseste partea 1…. Totul acoperit de noul regulament al "Curţii", care nu mai permite nici un dialog cu petenţii şi nici corectarea unei greşeli, fie ea si flagrantă, administativă.  Curat for suprem al justiţiei europene, care penalizează Romānia- dacă nu oferă condiţii bune de judecare/detenţie răufăcătorilor postdecembrişti, dar se īnchide ermetic īn faţa plīngerilor victimelor lor. M-ar fi mirat ca a treia mea plīngere-experienţă, dedicată denunţării modului īn care a fost sufocată juridic īncercarea mea de a revela jaful funciar (vezi explicatii la [77]) , ca parte a jafului economic prin care Tranziţia criminală a deplasat prada din contul statului īn cel al uzurpatorilor săi, să fie tratată diferit. Respingerea ei ca "inadmisibila", īn ciuda argumentaţiei şi probatoriului extrem de solid- au confirmat faptul ca mafia romānească nu lucrează singură, ca a fost primită īn marile familii. Cum să tulbure CEDO acapararea pămīntului romānesc, vīndut ieftin străinilor -ca unor "terţi de bună credinţă"- tocmai pentru a nu se mai putea face nimic? Dovada zădărniciei demersului justiţiar fiind făcută, cercetarea mea putea trece la explicarea situaţiei constatate, scrutarea fenomenelor anti-justiţiare conducīndu-mă īn adīncimea decadenţei civilizaţionale şi de acolo īn prăpastia condiţiei umane.

 

 2. Aspecte juridice, politice, sociale.

            2.1 Continuitatea aparatului juridic. Cea mai mare eroare a revoluţiei anticomuniste a fost denunţarea doar a rolului partidului si securităţii, fără a pune līngă acestea, la loc de frunte, aparatul judiciar represiv. Această neatenţie a uşurat rămīnerea pe poziţii a juriştilor care au clădit osatura normativă/instituţională a totalitarismului- ce ne-a ţinut īn lagăr cu lanţurile legilor strīmbe, armonios īmpletite cu abuzurile de pe teren a celor īnsărcinaţi cu "respectarea" lor (facilitate de "impreciziile" īnserate premeditat īn legi, īntru interpretarea conform indicaţiilor de culise, rămase fără urme). S-a "neglijat" faptul că genocidul comunist s-a făcut prin arestări oficiale, operate de miliţieni siniştri, bazate pe "anchete" efectuate de securişti torţionari acoperiţi de procurori, continuate prin "procese"- farse care au justificat un şuvoi de īncarcerări de exterminare. Fiecare dintre zecile de milioane de ani de temniţă grea a fost binecuvīntat de un "judecător", īn urma lucrării unui "procuror" şi intervenţiei penibile a unui "avocat". Distrugerile şi tratamentele inumane fiind acoperite formal de nelegiuitorii ce au supurat "legislaţia" de serviciu, necesară acoperirii formale. Am trecut pragul lui 22.12.1989 conduşi de acest monstru juridic, care, la adăpostul respectului orb pentru normativitate, şi-a putut organiza netulburat năpīrlirea "democratică", operīnd conversia impusă de noua etapă şi paralizīnd răsturnarea reală a sistemului. Absenţa cererii de epurare a judecătoriilor, procuraturilor şi barourilor (dovedind slăbiciunea "revoluţiei"), a fost speculată de cei care aveau interesul evident de acoperire a crimelor comise pīnă la "schimbare". Tovarăşii judecători reciclaţi pe la Bran, călăii īn robe care justificaseră toate samavolniciile regimului, rămaşi la post, au evitat "lustraţia", fiind protejaţi prin "inamovibilitate" (īn numele "independenţei", care le-a permis sa rămīnă doar la cheremul securităţii şantajiste). Pentru a funcţiona ca instrumente obediente, au fost scutiţi de orice răspundere pentru malpraxis- ceea ce le-a permis să hotărăscă neţinīnd cont de conţinutul dosarelor. Cīt despre acţiunile īn regres, pentru răspunderea prepuşilor statului romān comitent… cine să le susţină? O clică docilă, produsă de "instrucţia" nulităţilor ariviste, sau a miliţienilor- pe la F.F., īn facultăţile "pe puncte", promovată prin anti-selecţia comunistă, coruptă iremediabil şi răsplătită cu pensii speciale- pe care le apără cu dinţii, arătīndu-şi poziţia faţă de ideea de drept? Aceşti "specialişti", incompetenţi, docili şi părtinitori, nu au putut fi nici măcar recuzaţi, părţile neavīnd cum să le scruteze activitatea, acoperită- īn numele protejării informaţiilor "de interes personal". Carnagiul juridic nu avea cum fi contenit de oficine ca CSM şi probabil nu va fi nici de SIIJ (dacă acesta va rezista presiunilor de lichidare). De-abia după ce jefuitorii tranziţiei, care au aservit ţara unor "parteneri strategici",  au īnceput să fie cercetaţi şi condamnaţi arbitrar de către odioşii ocupanţi ai sistemului judiciar, trecuţi īn serviciul noilor stăpīni (care s-au apucat să scoată din joc partea din mafia locală insuficient de supusă)… au descoperit şi beneficiarii injustiţiei de tranziţie cīt de lipsiţi de scrupule sīnt mercenarii juridici pe care i-au folosit după 1990. Lesne de īnţeles postura ingrată īn care au activat cei cīţiva jurişti de bună credinţă (vezi şi [78])

            2.2 Non-retroactivitate şi prescriere abuzivă (vezi şi [79,80]). Cu reaua credinţă metodică cu care au profitat de relativitatea interpretărilor "doctrinare", apărătorii injustiţiei legalizate au īmpiedicat pedepsirea crimelor comuniste, invocīnd sacrosantul principiu al non-retroactivităţi şi folosind - īn aceleaşi scopuri- arma prescrierii (uitīnd că aceasta este o excepţie de la principiul responsabilităţii, de care nu au de ce se prevala cei ce au īmpiedicat judecarea crimelor īn termen). Nici "avocaţii" victimelor care au īncercat să obţină satisfacţie īn procese civile nu prea au invocat īntreruperile şi suspendările de rigoare: īmpiedicarea sistematică a plīngerilor/inculpărilor fiind temei net de forţă majoră iar termenele fiind relansate de plīngerile paralizate. Motivele pentru care crimele comunismului nu au putut fi judecate…. pīna azi, constituind temei continuat de ne-prescriere.  Nici măcar articolele privind temeiurile de īntrerupere/supendare a prescripţiei extinctive a buclucaşului decret din 1958 prin care injustiţia comunistă - valorificată postcomunist- s-a auto-exonerat de raspundere civilă, nu au fost invocate īn sălile ritualului "juridic". Pe de altă parte, s-a pretins că genocidul nu poate fi considerat imprescriptibil, pentru că această categorie de delicte nu ar fi avut un sediu suficient de vechi īn codul penal romānesc- deci nu ar rămīne decīt convenţiile internaţionale, la care criminalii au aderat tardiv şi care nu īncadrează explicit la genocid  măcelurile cu mobil naţional/ politic. Această diversiune a fost acoperită de simulatorii civici (de tip Monica Macovei) care au introdus un nou articol īn codul penal ("infracţiuni īmpotriva umanităţii") pentru a se putea pretinde că numai pe baza lui, deci de la apariţia lui,  justiţia a avut temei de penalizare... Diversiune exploatată īn procesul Vişinescu/Ficior prin care s-a operat īnchiderea simbolică a ostilităţilor penale.  Se acoperă astfel complicitatea sistemului juridic care a servit interesele de impunitate după 1990, pretinzīnd că genocidul comunist nu putea fi tratat ca imprescriptibil, pentru că această īncadrare a fost introdusă īn  codul penal comunist īn 1968- dată la care genocidul ar fi īncetat (un fals contrazis de toate probele continuării, de la perpetuarea arestărilor politice- vezi cazurile Paraschiv, Caraza etc- la sentinţa pe baza căreia au fost lichidaţi soţii Ceauşescu-necasată ).  In realitate, prin articolul 357 c.p. ( care se refera la distrugerea unei colectivităţi de orice gen- şi nu numai a unui grup național, etnic, rasial sau religios) genocidul se īncadra īntre infracţiunile imprescriptibile definte la art 121 c.p, neputīnd fi prescris īn 1969 (şi nici măcar după  1990 -de cīnd au concedat  "experţii" juridici  că ar īncepe curgerea termenelor). Juriştii care au pretins că nu au temei pentru condamnarea crimelor comunismului  ar fi trebuit deci condamnaţi pentru complicitate. Dar pentru asta, reţeaua vinovaţilor trebuia să piardă puterea. Şi pentru asta, reţeaua profitorilor trebuia īnvinsă.    

            2.3 Operaţionalitatea justiţiei in faţa infracţiunilor la scară statală. Un alt aspect revelat de monumentala experienţă anti-justiţiară postcomunistă a fost acela al posibilităţilor reale de judecare/ condamnare a unei mase uriaşe de vinovaţi īnhăitaţi şi protejaţi de o reţea care a păstrat controlul asupra puterii īn stat. Chiar dacă ar fi pierdut acest control, judecarea acestora se lovea de uriaşe obstacole practice. Dacă cercetarea şi judecarea unei crime banale necesită eforturi şi resurse semnificative, de ce mijloace are nevoie aparatul judiciar trecut de cealaltă parte a baricadei, pentru a cerceta si condamna milioane de delicte īnlănţuite? Milioane de procurori şi ani de cercetare? Situaţia criminalităţii de masă, realizată prin procese de compromitere īn lanţ a populaţiei, de tip Piteşti, nu a fost prevăzută īn teoria dreptului (unde, īn general, se escamotează spinoasa problemă a costurilor dreptăţii). Era evident necesară o ierarhizare a vinovăţiilor, făcīndu-se dreptate dinspre vīrful piramidei responsabilităţilor, coborīnd doar pīnă la un nivel acceptabil pentru societate. Dar aceasta īnsemna să dejoci strategia marilor vinovaţi de a se ascunde īn spatele masei victimelor compromise prin descurcare şi nu să te legi de cīţva temnicieri care au arătat zel criminal īn exerciţiul funcţiunii represive sau informatori care nu au rezistat şantajelor. Sau, īnsemna ca, recunoscīnd enormitatea situaţiei, să dai lovituri fatale pretenţiilor de legitimitate absolută a dreptului, pe care se bazează supunerea civică. In loc să se constate incapacitatea justiţiei de a rezolva o astfel de criză, adică să se abordeze franc spinoasa problemă a operaţionalităţii, admiţīndu-se primatul realităţii/oportunităţii sociale asupra oricărui formalism,  s-a escamotat paralizia convenabilă marilor responsabili, simulindu-se efectuarea unor cercetări, manifest neputincioase, cu resursele penibile alocate. S-au evitat astfel şi complicaţiile internaţionale, cum ar fi urmărirea unor criminali īmpotriva umanităţii aciuaţi pe la Tel Aviv sau revelarea epilogului genocidar al celui de al doilea război mondial. Am īncercat să demasc/īntrerup farsa (vezi intervenţia mea la īntīlnirea cu procurorul general din mai 2007 [81] ) dar nici conducătorii procuraturii, nici pseudo-justiţiarii care se prefăceau a face presiuni pentru deblocarea procesului comunismului nu aveau interes ca realitatea crudă a impunităţii imparabile sa iasă la lumină. Să nu uităm că funcţia cheie a dreptului este de placebo. Chiar şi cugetele anti-comuniste, care ar fi vrut să aibă loc o reparaţie, s-au resemnat , fără a denunţa cum s-ar fi cuvenit farsa juridică, pentru că să nu "sape" credibilitatea maşinăriei care ţine īn frīu populaţia īn fermele umane. 

            2.4 Legitimitatea legalităţii. Volantul juridic a funcţionat după 1990, īmpiedicīnd răsturnarea sistemului, problema spinoasă a "justiţiei de tranziţie" fiind discutată - teoretic- doar īn conclavuri din străinatate- fără nici un efect (sau măcar răsunet) local. Strategii normativi securicomunişti, dovedind o perfidie "profesională" īndelung perfectată, au recurs la sofisticate strategii de abrogare selectivă (cu menţinerea unor frīne legislative, "uitate" īn calea corectării) iar soldaţii de pe frontul juridic au reuşit performanţa de a menţine tacit īn joc prezumţiile de legitimitate ale legalitatii comuniste, pretinzīnd de exemplu (īn numele non-retroactivităţii invocate dolosiv) că doar abuzurile comise īncălcīnd litera legilor sīnt condamnabile, nu şi crimele comise prin intermediul acestora, īn spiritul lor inuman. Fără a o spune clar public (ca să nu stīrnească īntrebări/tulburări) juriştii castei criminalizate, depăşind pragul delicat al lui decembrie 1989, au impus-pīnă īn parchete şi instanţe- ideea legitimităţii oricărei legalităţi (deci- şi comuniste). Dogmă fără de care, se pare, s-ar fi face praf ideea sfīntă de "drept" (aşa cum nu s-a īntīmplat, cine ştie de ce, o dată cu judecarea retroactiva a crimelor naziste/fasciste…)  Drept rezultat al restauraţiei doctrinare, s-a putut īncerca doar "repararea" abuzurilor, dovedibile, īn raport cu legislaţia comunistă, nu şi a celor comise īn numele ei- care constituie de fapt fondul/grosul problemei noastre. Ca şi cum justiţia nu ar trebui să repare răul din trecut, dacă puterea care l-a comis a avut grijă să nu-l criminalizeze formal. Legi care ar cere uciderea copiilor graşi, īncarcerarea bătrīnilor cu studii, castrarea opozanţilor, expropierea de orice bun etc.- nu ar putea fi reconsiderate ca delicte, atunci cind regimul asasin ar cade. Dreptul fiind deci o pură manifestare de putere, fără legătură cu dreptatea. Pentru estomparea posturii jalnice a "cetăţenilor" capturaţi īn jocul normativ, cīteva recursuri extraordinare au dat satisfacţii simbolice mulţimii hipnotizate de ifosele "legalităţii". Semnificativ este modul īn care s-a judecat recursul extraordinar īn procesul fruntaşilor PNţ (vezi [82])- īn care, urmaşi nevrednici ai lui Maniu au obţinut anularea sentinţei din 1947 (şi recuperarea averilor confiscate- marele lor ţel), pentru că liderii ţărăniştii… nu s-ar fi opus cu adevărat sistemului criminal (cum li s-a imputat la proces), ci au respectat legalitatea ocupanţilor (legitimaţi la 23 August). După ce s-a aruncat acest ciolan īmpăciutor/compromiţător către CDR (un agregat politic folosit pentru īntărirea iluziei "alternanţei"/"democraţiei"), a fost imediat desfiinţată instituţia recursului extraordinar, ca să nu se mai poată umbla la alt lucru rău judecat, declarat "definitiv"- īn numele "stabilităţii raporturilor juridice". Nedreptatea impusă prin sentinţe decretate sfinte a cotropit definitiv ţara, deferlīnd masiv spre CEDO- transformat īn cale extraordinară de atac. Tehnică de īmpiedicare a justiţiei pe care am revelat-o cu probe celor de la CEDO, care ar fi trebuit indiscutabil să o sancţioneze, dacă nu ar fi fost complice (vezi 1.8). Dacă postulăm legitimitatea oricărei legalităţi (chiar şi a uneia ce contrazice flagrant realitatea) şi inadmisibilitatea reparaţiilor retroactive- după răsturnarea unei puteri abuzive, de ce nu am admite şi eternitatea hotărīrilor dovedibil nedrepte, īntru falimentul deplin al dreptului [83]?

            2.5 Criminalitatea statului. (vezi şi comunicarea mea de la [84]) Nelegiuitorii noştri beneficiază  şi de o subtilă dar eficace protecţie universală. Nimeni nu vrea să atace problema răspunderii pentru legiferare dovedit criminală, pentru că se deschide astfel pofta de a pune īn discuţie dogma legitimităţii statului. Suspect de puţine referiri găsim, īn teoria statului şi dreptului- de aiurea, la problema responsabilităţii celor ce determina legi cu efect distructiv, rămīnīnd practic deasupra acestora, īntr-un vacuum al dreptăţii creat/creator de paradoxuri. Societatea fiind īmpărţită , nu īn "dreapta şi stīnga"… ci īn "sus şi jos"- pătura de dedesubtul legii fiind guvernată de cea aşezată deasupra ei. Ambele categorii trebuind să creadă (sau să pară a crede) că statul e un apărător al poporului/naţiunii (sau mai difuz-al "interesului public")- deşi experienţa istorică ne arată mai curīnd o funcţionare īn sens invers- statul real fiind folosit ca principal instrument de spoliere, aservire şi domesticire a majorităţii, de către grupul celor care īl capturează, uzurpīnd instituţiile. Cu agravanta oportunităţilor create de relaţiile externe, de a trăda interesele celor "reprezentaţi", īntru obţinerea de "comisioane"- discrete dar consistente. "Corupţia" fiind logic prezumabilă, ca efect al coruptibilităţii inevitabile- atunci cīnd organizarea socială duce la dominare/reprezentare masivă. Experimentul comunist şi postcomunist confirmă pregnant nocivitatea potenţială a statului capturabil, care se transformă firesc īn nocivitate reală, īn condiţii cīt se poate de reproductibile. Invocīnd nevoia fiecăruia de a fi apărat de agresiunile potenţiale comise de ceilalţi, statul dă ocazia dominării eficace a tuturor de către cei care īl cuceresc, devenind un monstruos instrument anti-uman, o bombă atomică socială.  Acapararea statului preocupă doar anarhiştii, fără ca nici ei să observe potenţialitatea similară a altor structuri regulatorii (masonerii, corporaţii etc), pentru capturarea "plebei" de către reţeaua "băieţilor deştepţi" fiind suficient ca egoismul uman să nu poată fi stăvilit de morala religioasă, de teama de represalii sau de o bunăvoinţă inoculata educaţional.  Posibilitatea reperării deturnărilor scăzīnd o dată cu complexificarea structurilor, ce fac prevenirea/ reperarea/ corectarea jafurilor sistemice iluzorie (acesta fiind de altfel incitativul ocult spre agregarea la scară tot mai mare a fiziologiilor politico-economice). Īn vremuri dure, cīnd lupta pentru supravieţuire corodează prezumţiile mitice legate de legitimitatea legalităţii/ statului/ instituţiilor, sub presiunea realităţii , ies la lumină "lacunele" doctrinei supurate de teologii dreptului. Nu mai rămīne decīt băgarea capului īn nisip pentru salvarea aparenţelor, īn aşteptarea unui nou ciclu de amăgire, de refacere a placebo-ului instituţional/juridic. Exact cum progresiştii stīngii occidentale nu au reuşit, secular, să perceapă adevărata faţă a regimului comunist, menţinīnd artificial īn viaţă prezumţiile de legitimitate şi beneficitate pe termen lung a operaţiei sociale comuniste, se īmpotmolesc şi intelectualii noştri, nereuşind să sesizeze odiozitatea regimului capitalist real, criticat de omologii lor din occident. Puţini par dispuşi să perceapă găunoşenia tuturor teoriilor socio-politice, divergenţa tezismelor faţă de realitate, īn lipsa unor temelii ultime. Deşi conştient de obstacolele practice (īmpotrivirea profitorilor pragmatici) şi teoretice (redutabilele paradoxuri de principiu) am īncercat să sprijin efortul de denunţare a cadrului constituţional putred, care īmpiedică democraţia reală,  participīnd la redactarea şi promovarea Constituţiei cetăţenilor [85abcd]. Era clar că propunerile noastre depăşesc cadrul unei simple revizuiri. Ştiam că Sistemul nu se va lăsa deposedat de pīrghiile normative ale puterii, deci că aceste străduinţe vor fi respinse- īn numele stabilităţii. Dar am dorit să sprijin decantarea relei credinţe de obstacolele principiale din calea echităţii sociale, arătīnd că rădăcinile justiţiei sīnt montate uşor īn construcţii ideologice falsificatoare pentru că sunt īnfipte… īn abisul  de sub plămădirile conceptuale. 

 

3. Īn căutarea echilibrului pierdut

            3.1 Agonia speranţei. (vezi si [86]) Am īncercat să īnsoţesc ultimiii ani ai unor consecvenţi lupători anticomunişti (Cicerone Ioniţoiu, Grigore Caraza, Gavril Vatamaniuc, Vasile Paraschiv, Gh Jijie,  etc. etc.) sprijinind eforturile lor mărturisitoare/justiţiare [87,88]- īncīt să nu se simtă īnsinguraţi…. Au suferit o detenţie infernală pīnă īn 1964, numai pentru că nu au admis ocuparea şi distrugerea ţării, supravieţuind prin miracol măcelului, ca să depună mărturie- pentru toţi cei sacrificaţi. Au trecut prin alţi 25 de ani de umilinţă, īn temniţa mare care devenise Romānia, reuşind să evite, cu preţ mare, re-educarea aferentă descurcării consimţătoare, conivenţa trădătoare cu opresorii. Au crezut că după 1990 se va face dreptatea aferentă "eliberării". Nu le-a trecut prin cap că torţionarii vor fi răsplătiţi cu pensii hrănite din mizeria umilitoare īn care ei au fost menţinuţi. Nici că prada acumulată īn lagăr va fi privatizată temnicierilor.  Au descoperit stupefiaţi şi că fabricarea "omului nou" a reuşit, hīdoşenie ce s-a limpezit de abia cīnd laşitatea nu s-a mai putut hrăni din teroare. Cīnd au constat că regimul postdecembrist nu face reparaţia- īn bloc, au scris, au activat, au intreprins acţiuni individuale īn parchete si instanţe. Totul fără nici un efect, deci aparent fără nici un alt rost decīt de a scoate īn evidenţă continuitatea sistemului. In loc ca īn perioada postdecembristă să se demonstreze justeţea rezistenţei intransigente, să se aprecieze nobleţea refuzului colaborării cu reţeaua criminală, īn loc ca să fie răsplătiţi măcar simbolic pentru demnitatea scump plătită cu care au salvat onoarea īntregului neam- s-au pomenit trataţi īn batjocură, marginalizaţi, īmpiedicaţi īn orice demers reparator, spurcaţi de derizoriu.  Chiar dacă s-au mulţumit cu satisfacţia internă a verticalităţii lor consecvente, nu au putut rămīne neafectaţi de spectacolul īngrozitor al căderii colective, īnregistrīnd ca pe o infrīngere organică (la nivelul fiziologiei sociale) efectul degenerativ al fenomenului Piteşti generalizat. Laşilor nu le-a ajuns chilipirul, au vrut şi satisfacţia de a fi făcut bine supunīndu-se, īn loc să se sacrifice fără rost. Ultimii supravieţuitori au murit mai mīhniţi decīt cei ce au scăpat de viaţa (de lagăr) īnainte de 1989- īntrebīndu-se tragic dacă jertfa lor a avut vreun rod, dacă īl va mai putea avea, intr-o civilizaţie vădit decadentă. Noroc că majoritatea erau credincioşi- deci au putut īnchide ochii aici cu speranţa ca īi vor deschide dincolo, unde se va face Dreptate… Dar eu, deşi ştiam de ce nu s-au simţit īnfrīnţi aceşti tovarăşi de drum, am simţit un imens hău, la īnmormīntările lor…. Cīnd nu mai reprezinţi pe nimeni, e greu să reprezinţi ceva. Nu pot crede că succesele răutăţii folosesc cuiva şi nici că valoarea teoretică a principiilor "umaniste" compensează īnfrīngerea lor pe teren. Īnţeleg nevoia de a atenua efectul dezamăgirii/ īnfrīngerii, dar nu sunt dispus la falsificări de īncurajare. Deformaţie profesională: ţin probabil mai mult la adevăr decīt la bine…

            3.2 Compromiterea aderenţei la dreptate.  (vezi si 89,90) Pentru cei la care moralitatea are un suport mai fragil (cum ar fi intuiţia -nesigură- a superiorităţii Frumuseţii/Binelui/Dreptăţii), adică aceia la care "imperativul" etic nu poate fi atīt de categoric, datorită şubrezeniei eşafodajului filosofic (minat de relativitate, ambiguitate, contradictorialitate, absurditate, versatilitate etc)- experienţa acestor trei decenii de triumf al injustiţiei a fost devastatoare. Greu de ridicat castele de sens sub uragan anihilator. Chiar şi cei mai īncăpăţīnaţi/consecvenţi adepţi ai corectitudinii/solidarităţii au fost siliţi să constate, ca să nu se īmpotmolească īn exaltare, că scrupulele etice, īn cazul unei experienţe sociale ca aceea impusă romānilor, sīnt o frīna īn calea succesului (descurcării, supravieţuirii)- reuşita fiecărui atom uman insularizat ţinīnd de neruşinarea cu care īşi urmăreşte interesul egoist (cu condiţia de a salva niste aparenţe, punīnd īn valoare şi şiretenia/versatilitatea). Antiselecţia nu iartă: copiii celor ce nu au furat ajung slugile copiilor hoţilor şi reproşează părinţilor că i-au dezavantajat. Prea puţini fii ai deţinuţilor politci au arătat combativitate. Totul e calp īntr-o societate īn care nimeni nu mai crede intim că trebuie să fie corect- chiar dacă īnţelege că are interes ca să fie corecţi cu el ceilalţi . Parşivul cinic s-ar dori īnconjurat de "fraieri" care cred īn bine. E drept că organismul colectiv are nevoie de furnici solidare, chiar jertfelnice. Dar persoanei i-a fost dată capacitatea de a-şi urmari prioritar interesul propriu. Lipsită de automatismele furnicarelor,  fiinţarea colectivă compusă din şiretenii īmpletite, devine otrăvitoare, mimīnd solidaritatea, minīnd socialitatea. "Paradoxul prizonierilor" işi arată colţii [91, 92], cīnd ies din funcţie reflexele inoculate/amăgirile nobile care anesteziază oarecum instinctele egoiste, īn societăţile "civilizate". Īn epoci ca aceea care a cuprins Romānia, se revine la "care pe care" - ceea ce duce la neīncrederea, făţărnicia şi ura generală (tot mai justificată). Cei prinşi īn acest sorb desfigurant īncercind să evadeze prin emigrare [93]… Vor descoperi şi afară decadenţa, sau vor reuşi să se īmbete cu drogurile civilizaţiei amăgirii, care permit sclavului domesticit să se creadă liber (mai ales dacă s-a infiltrat īn vreo metropolă sau īn vreo mafie cu gulere albe, īncīt prinde firmituri ale jefuirii neocoloniale, suge la vreo ţīţă dulce a sistemului, iese bine din vreo schemă Ponzi sau reuşeşte o lovitură speculativă). Cei ce, din nemulţumire faţă de tain, din poftă de altă condiţie umană, sau din nărăvuri de cercetare lucidă, nu se lasă goliţi de discernămīnt, constata pīnă la urmă că parlamentarii nu reprezintă, că judecătorii nu fac dreptate, că afaceriştii nu produc, că profesorii nu educă, că doctorii nu vindecă, că intelectualii nu ştiu etc. Că nimic nu e ce pare. Avīnd de ales īntre injecţiiile de credo conform şi īnotul plin de ură prin otrăvitoarea mocirlă. Aşadar, spectacolul cedărilor din jur contribuie la surpararea credinţei , dar nu e suficient- te poţi īncăpăţīna să vīsleşti contra valului, cu resemnare sau mīndrie. Lovitura mortală o dă luciditatea care te privează de ideea de datorie.

            3.3 Perplexitatea creată de conştientizare. (vezi si 94abcd) Roase continuu de perceperea crudă a realităţii curente, credinţele şi aspiraţiile īncep să se surpe, fiind greu de găsit o atitudine/politică existenţială echilibrantă. Pe ce să bazezi aderarea la bine, dreptate, cinste, vrednicie- cīnd vezi că lipsa de scrupule este o condiţie necesară a succesului īn societăţi putrezind īn turpitudine mascată cu aparenţe? Pe idei atīt de desprinse de realitatea din jur, īncīt adoptarea lor presupune artificialitate?  Pe făcături convenţionale ce te scutesc de "free will" oferindu-ţi un loc comod īn fiziologii maşinale? După ce ţi-ai sacrificat interesele personale īn numele unor principii, te pomeneşti că nu mai poţi crede īn ele, devenite anacronice prin lipsa de aderenţă contagioasă; iar īn clipa īn care le perecepi ca elucubraţii- rămīi cu totul īn vid . Cea mai dificilă fiind situaţia celui care şi-a pierdut candoarea, observīnd procesele de plămădire a sensurilor- care ne fabrică eşafodajul conştiinţei: concepte, atitudini, valori, misiuni etc. El nu va mai putea trata problema amăgirii doar īn registrul revoltei contra manipulării (cea la care recurg īndoctrinatorii/inşelătorii de toate categoriile, ca să te păcălească/ jefuiască/ aservească) sau īn gama denunţării auto-amăgirii (cea la care recurgi ca să-ţi salvezi cheful de viaţă, catalizīnd energia motivaţională cu misiuni/iluzii fabricate polarizator). Ci se va pomeni faţă īn faţă cu hăul axiologic creat de conştientizarea modului īn care se construieşte ţesătura de sensuri īn fiecare conştiinţă, realizind că amăgirea nu ar putea triumfa dacă "adevărul" ar avea baze solide, adică dacă ideile, opiniile, viziunile etc- nu ar avea consistenţa aburilor din care se plămadesc norii conceptelor.  Slăbiciunea "adevărului" e abisală pentru că el e consubstanţial cu "minciuna", cu care formează feţele opuse ale plăsmuirilor libere, roadele creaţiei de sens. Iar slăbiciunea abisală a "dreptăţii" vine din faptul că apeleaza la construcţii minate de tarele conceptualităţii. Aşa cum revelează şi Blaga (fascinat īnsă de "vraja nepătrunsului ascuns"), motorul spiritual merge cu benzina īnşelărilor trofice, mai mult sau mai puţin adecvate contextelor.  Deci binele se opune complotului răului printr-un alt complot, cu sens contrar, īn care se plăsmuieşte/toarce, cu bună credinţă, sens frumos/fast- dar bazat tot pe scornire. Deşi īn arena socială, duşmanul direct al Binelui e Răul, la un alt nivel de realitate, duşmanul lor comun e…. Adevărul (īn sensul deconstrucţiei iluziilor).  O dată pierdută, candoarea credinţei īn gīnduri bucătărite nu se mai poate cīrpi artificial si conştientizarea jocului arbitrar pe scena vieţii duce la perplexitate. [95ab]  Nu ştiu prin ce politici existenţiale (individuale sau de grup) s-ar putea depăşi aceasta criză, operaţionalizīnd cumva invitaţia lui Nietzsche de a ne asuma plenar libertatea creativă, de a ne instala sensurile aşa cum cultivăm grădina, mobilăm casa, gătim. Din păcate, biologia spiritului rezistă emancipării circulare:  omul nu pare a putea să-şi fie Dumnezeu, avīnd nevoie de alt regizor furnizor de rol, ca să joace cu poftă pe scenă- fie el şi neantul sau zarul. De aceea căderea religiei va produce prăbuşirea, dacă nu e compensată printr-o construire similară, tot mai problematică pe măsură ce creşte "descīntarea". Deocamdată, pīnă apare un nou continent īn calea vasului ce a părăsit ţărmul vechilor iluzii, meta-concluziiile extrase de mine, din implicarea īn lupta pentru condamanarea comunismului, sīnt greu de suportat.   

            3.4 O revenire imaginară… Cei ce am reuşi să coborīm de pe Everestul ucigaş al ascensiunilor filosofice extreme, īnainte de a fi răpuşi de lipsa aerului (materiei spirituale), ar trebui să re-construim, asumīndu-ne situaţia demiurgică- deci arbitrară, un spaţiu coerent de sensuri, de care să putem sprijini un păienjeniş de atitudini, misiuni, acţiuni. In amenajarea vechilor/noilor cuiburi ale gīndului ne-am putea lăsa pilotaţi de coerenţa adecvării la o nouă realitate sau motivaţi de bucuriile rezonanţelor cu sinele din trecut. Dacă am procedat la deconstrucţie cu oarecari menajamente, vom mai găsi material de zidit printre ruinele fostelor noastre īnjghebări, poate chiar īntregi clădiri conceptuale, rămase īn picioare- cu temelii valorice cu tot- mulţumită continuităţii/inerţiei existenţiale. Să spunem că am alege īntoarcerea īn sine, īntru Bine. Am descoperi atunci de ce se poate re-crede īn ceva, de ce te poţi īmplini ca adept al dreptăţii sau adevărului- sfidīnd teama de zădărnicie. După care, coborīnd spre un nivel mai concret , ne-am regăsi "datoriile", acele sarcini/răspunderi care ne īntăresc unuitatea/forma, combătīnd transformarea devenirii īn destrămare. Mai e un pas pīnă la acte, dar bănuiesc că aici reconstrucţia internă nu mai poate evita dimensiunea socială- totul depinzīnd de ce fac şi cei din jurul nostru, cu care ne-am sincronizat sau nu, pe drum. E deja greu să-ţi ţeşi singur o religie socială, dar să o şi practici fără colaborări- devine absurd.  Dacă am trece şi de hopul acesta, īmpreună cu cei cu care am rămas īn rezonanţă, am putea recuceri poziţia din care am plecat, cu avantajul de a fi parcurs spirala ce ne-ar permite să jucăm cu chef, deşi ştim că jucăm- şi chiar ce , cum, şi de ce. Atunci ar apare din nou, īn lumină īntărită de īntunericul din care revenim, umbrele celor care au mers pīnă la capăt īn apărarea demnităţii. Şi mişcīndu-ne dezinvolt printre etajele peşterii lui Platon, am repercepe păpuşarii care au terciut destinele celor īnlănţuiţi de regimul comunist, care ne-au irosit scīnteia vieţii. Intii, actorii direcţi, instrumentele oarbe ale represiunii, mercenarii şi profitorii. Apoi, īn fundal- stăpīnii dinăuntrul lagarului, īn culise-regizori externi şi īn prim plan- marionetele "civice" (vezi si [96]) . Vom re-constata că păpuşarii de afară s-au aliat cu ticăloşii locali īntru paralizarea emancipării victimelor- care nu convine paraziţilor mondializaţi (vezi şi [97]). Reveniţi la nivelul simplu/curat de discernămīnt, curăţaţi de propagandă, vom sesiza de ce condamarea comunismului a fost īnlocuită cu denunţarea "antisemitismului" (vezi şi [98, 99]), răsturnare care revalidează sentinţele Tribunalului poporului şi spune tot despre destinul ţării. Faptul că "sfinţii īnchisorilor" trebuie consideraţi iar "bandiţi" (vezi şi [100]) arată pe ce mīini am ajuns/rămas, mutīnd lumina de la est la vest. Dezbăraţi de toxinele ideologice care ne-au paralizat, vom revedea sintetic istoria īncercării de ridicare a naţiunii Romāne şi vom observa piedicile de care s-a lovit şi care sīnt pe cale să o răpună, jertfind-o pe altarul unui cosmopolitism anihilant, legitim pentru anumite plămădiri conştienţiale, dar incompatibil cu justiţiarismul. S-a suferit prea mult pentru ca renunţarea la visul romānesc să nu ne scopească. Am sosit la capătul incursiunii regresive: aici ar urma să recucerim candoarea cu care sălbăticii din care ne-am diluat işi făceau bărbăteşte dreptate…

 

7 iulie 2020

Ioan Roşca (PhD īn fenomenul explicaţiei,  http://www.ioanrosca.com/ )

 

Trimiteri la documente şi eseuri-manifest:

1 Scurt-circuit biografic- http://www.piatauniversitatii.com/ico/p1995-1996/docs/biograf.htm

2 Din nou despre revoluţie şi răscoală- http://www.piatauniversitatii.com/news/editorial-1-2012-3

3 Istoria unei contestaţii- http://www.piatauniversitatii.com/ico/

4 Revoluţia şi Contrarevoluţia din Romānia- http://www.piatauniversitatii.com/news/editorial-2-2007-12

5a Plīngere depusă la Parchet, pe 26.04 2005- http://www.piatauniversitatii.com/ico/p2005/docs/plingere.htm

b Declaraţie de presă 2005- http://www.piatauniversitatii.com/ico/p2005/docs/declaratie.htm

c Ştiri despre plīngerea īmpotriva celor ce au īnăbuşit Revoluţia īn 1990- http://www.piatauniversitatii.com/news/editorial-1-2006-5

6 Alianţa Opoziţiei-Neamţ- http://www.piatauniversitatii.com/ico/p1989-1990/docs/aon_declaratie_constituire.htm

7 Comunicat-Apel- http://www.piatauniversitatii.com/ico/p1989-1990/docs/13b_vol48_dreptatea.jpg

8  Marşul Alianţei Civice- http://www.piatauniversitatii.com/ico/p1989-1990/docs/15ab_marsul_ac_1.jpg

9 a Acum 5 ani, contrarevoluţia. (7)- http://www.piatauniversitatii.com/ico/p1989-1990/docs/contrarev_7.htm

b Acum 5 ani, contrarevoluţia... (9) http://www.piatauniversitatii.com/ico/p1989-1990/docs/contrarev_9.htm

10 Apel din Moldova- http://www.piatauniversitatii.com/ico/p1989-1990/docs/04g_dialog_pn_8.jpg

11 Intervenţie- http://www.piatauniversitatii.com/ico/p1989-1990/docs/04i_dialog_vara_90_1.jpg

12 Comunicat- http://www.piatauniversitatii.com/ico/p1989-1990/docs/04i_dialog_vara_90_3_comunicat.jpg

13 Declaraţie solemnă- http://www.piatauniversitatii.com/ico/p1989-1990/docs/declaratie_solemna.htm

14 Solidarizare- http://www.piatauniversitatii.com/ico/p1991-1992/docs/solidarizare_ac_91.jpg

15 Pentru a ne apăra credinţa īn dreptate- http://www.piatauniversitatii.com/ico/p1991-1992/docs/creddrepl.htm

16 Falsuri politice regizate- http://www.piatauniversitatii.com/ico/p1991-1992/docs/falsuri_politice_cotidianul_91.jpg

17           Scrisoare deschisă către congresul AFDPR http://www.piatauniversitatii.com/ico/p1991-1992/docs/scrisoare_deschisa_cotidianul_91.jpg

18 Revoluţie şi Contrarevoluţie- http://www.piatauniversitatii.com/ico/p1993-1994/docs/a0revolsicontrarev.htm

19 Ce este fenomenul Piteşti?- http://www.piatauniversitatii.com/ico/p1993-1994/docs/a5fnomenulpitesti.htm

20 Ion Iliescu- http://www.piatauniversitatii.com/ico/p1993-1994/docs/biliescunuepresedintelemeu.htm

21 Poate.  Dar eu ramin in revolutie!- http://www.piatauniversitatii.com/ico/p1995-1996/docs/3raminrev.htm

22 Istoria contestării lui Ion Iliescu- http://www.piatauniversitatii.com/ico/p1995-1996/docs/25contestiliescu.htm

23 Pīnă se face linişte... http://www.piatauniversitatii.com/ico/p1995-1996/docs/30liniste.htm

24 Protest-sinteză adresat lui Clinton pentru primirea lui Iliescu, 25 septembrie 1995- http://www.piatauniversitatii.com/ico/p1995-1996/docs/sclinton.htm

25abcd Tīrgul comunităţii evreieşti cu securitatea din Romānia p1-5  http://www.piatauniversitatii.com/ico/p1995-1996/docs/u1tirgul.htm (pentru părţile 2-5, īn această adresă, trebuie īnlocuit u1 cu u2, u3, u4, u5)

26  Scrisoare deschisa catre Călin Nemeş- http://www.piatauniversitatii.com/ico/p1995-1996/docs/cnemes.htm 

27 Vīnt rece de la Vest- http://www.piatauniversitatii.com/ico/p2000-2003/docs/01.htm

28 NATO- http://www.piatauniversitatii.com/ico/p2000-2003/docs/02.htm

29 Seminar Holocaust - E mai grav! - http://www.piatauniversitatii.com/ico/p2000-2003/docs/05.htm

30 Complicitate camuflată degradant-  http://www.piatauniversitatii.com/ico/p2000-2003/docs/07.htm

31 Dezbateri de diversiune- http://www.piatauniversitatii.com/ico/p2000-2003/docs/08.htm

32 Alibiul pedepsirii antisemitismului in sovietizarea Romaniei- http://www.piatauniversitatii.com/ico/p2000-2003/docs/09.htm

33 "Masuri" de "redresare" a "Romaniei": sinteză a unui program difuz- http://www.piatauniversitatii.com/ico/p2004_2/docs/38e.htm

34 Un interviu despre globalizare- http://www.piatauniversitatii.com/ico/p2004_2/docs/42.htm

35 Procesul comunismului, contrarevoluţiei şi tranziţiei criminale-  www.procesulcomunismului.com

36 Piaţa Universităţii Distribuită-  http://www.piatauniversitatii.com/

37a Platforma Acţiunii Pentru Eliberarea Romāniei- http://www.piatauniversitatii.com/paer/

37b Manifestaţia din Piaţa Romāniei, rubrici īn prima parte de la: http://www.piatauniversitatii.com/ico/p2004_2/

38 Īntīlniri cu Gheorghe Dorel Nechita- http://www.piatauniversitatii.com/news/editorial-314-2005-1

39 Epilog 1: 20 Mai-  http://www.piatauniversitatii.com/ico/p1989-1990/docs/contrarev_18.htm

40 Scrisoare deschisă către Ana Blandiana- http://www.piatauniversitatii.com/news/editorial-1-2010-9

41 Apel pentru īnfiinţarea Comitetului pentru reprezentarea victimelor comunismului- http://www.piatauniversitatii.com/news/editoriale/comitet_victimele_comunismului.htm

42a Incompatibilitea domnului Tismăneanu- http://www.piatauniversitatii.com/news/editorial-2-2006-6

 b Scrisoare deschisă către Sorin Ilieşiu- http://www.piatauniversitatii.com/news/editorial-1-2010-8

c  Scrisoare deschisă către Dan Culcer- http://www.piatauniversitatii.com/news/editorial-6-2010-8

d Dezbatere privind sensul Procesului Comunismului- https://www.youtube.com/watch?v=7nHE53jHoQQ

43 Plīngere penală CRVC- http://www.piatauniversitatii.com/news/editorial-1-2006-8

44 Scrisoare deschisă către Claudiu Secaşiu- http://www.piatauniversitatii.com/news/editorial-8-2010-8

45 Sentinţa CRVC- http://www.procesulcomunismului.com/sentinta.htm

46 Cererea din 19.12.2006 pentru integrarea dosarului 735/P/1990 īnchis cu NUP īn 1993, legat de groapa comună de la Dealul Mărului- http://www.piatauniversitatii.com/news/editoriale/dealul_marului-2006-12.htm

47 Memoriu din 16.09.2008- http://www.piatauniversitatii.com/news/editorial-1-2008-9

48a Manifest pentru rezistenţă- http://www.piatauniversitatii.com/news/editorial-4-2007-6

b Combaterea intereselor antijustiţiare securicomuniste- http://www.piatauniversitatii.com/news/editorial-1-2008-6

49 a Scrisoare deschisă către Doina Cornea- http://www.piatauniversitatii.com/news/editorial-6-2010-9

b Scrisoare deschisă către Doru Mărieş- http://www.piatauniversitatii.com/news/editorial-5-2010-9

c Scrisoare deschisă către Marius Oprea- http://www.piatauniversitatii.com/news/editorial-7-2010-8

50 Rolul procuraturii īn evitarea Procesului comunismului, contrarevoluţiei şi tranziţiei criminale - Memoriu adresat Procurorului General- http://www.piatauniversitatii.com/news/editorial-2-2010-8

51 Ordonanţa Molcuţ din 29.09.10- http://www.piatauniversitatii.com/news/editorial-1-2010-11

52 Plīngerea Roşca, din 10.11.2010- http://www.piatauniversitatii.com/news/editorial-3-2010-11

53 Rezoluţia Iacob din 3.12.10- http://www.piatauniversitatii.com/news/editorial-4-2010-12

54a Plīngerea Roşca la ICCJ- http://www.piatauniversitatii.com/news/editorial-9-2010-12

b Plīngerea Ioniţoiu la ICCJ- http://www.piatauniversitatii.com/news/editorial-7-2010-12

55 Precizări - pentru termenul de la 25 februarie- 2011 http://www.piatauniversitatii.com/news/editorial-1-2011-2

56 Sentinţa nr. 325 din 25.02.11- http://www.piatauniversitatii.com/news/editorial-2-2011-2

57 Relatarea şedinţei din 8.09.11- http://www.piatauniversitatii.com/news/editorial-1-2011-9

58 Volumele parchetului īn dosarul 35/P/06-  http://www.procesulcomunismului.com/cedo/private/21_29.pdf

59 Sentinţa nr.1368 din 8.09.2011-  http://www.piatauniversitatii.com/news/editorial-2-2011-9

60 Concluzii privind inculparea celor care au blocat judecarea crimelor comunismului-

 http://www.piatauniversitatii.com/news/editorial-3-2012-5

61 Sentinţa 222/F 29.05.2012- http://www.piatauniversitatii.com/news/editoriale/ionitoiu_sentinta_222F_2012.htm

62 Plīngere Roşca īn dosarul 75/P/97- http://www.piatauniversitatii.com/news/editorial-5-2011-3

63 a Ordonanţa Stoica 20.1.09- http://www.piatauniversitatii.com/news/editoriale/ordonanta_stoica_20ian2009.pdf

b Rezoluţia  Iacob- 1251/II/2/2011 http://www.piatauniversitatii.com/news/editorial-1-2011-6

64 Plīngerea la ICCJ  contra rezoluţiei 1251- http://www.piatauniversitatii.com/news/editorial-2-2011-6

65 Notele pentru şedinţa din 5.12.11- http://www.piatauniversitatii.com/news/editorial-2-2011-12 , http://www.piatauniversitatii.com/news/editorial-3-2011-12 http://www.piatauniversitatii.com/news/editorial-1-2011-12

66 Nota depusă pentru termenul din 23.02.12- http://www.piatauniversitatii.com/news/editorial-2-2012-2

67 Sentinţa nr.181 din 13 februarie 2012- http://www.piatauniversitatii.com/news/editorial-4-2012-2

68 http://www.piatauniversitatii.com/news/editoriale/46b_proiectul_solidaritate_justitiara_18dec_2008.htm

69 Colecţia Gavril Vatamaniuc- http://www.procesulcomunismului.com/marturii/fonduri/vatamaniucg/

70 Am să vă pun īn faţă o oglindă- http://www.piatauniversitatii.com/news/editorial-8-2009-12

71 Colecţia Viorel Rovenţu- http://www.procesulcomunismului.com/marturii/fonduri/roventu/

72 Respingerea cererii FRFDPLA la CEDO de catre judecătoarea E Steiner- http://www.piatauniversitatii.com/news/editoriale/1_raspuns_cedo_FRFDPLA.jpg

73 Comunicatul FRFDPLA- http://www.piatauniversitatii.com/news/editoriale/2_comunicat_federatie_5dec2011.jpg

74  Dosarul trimis la CEDH/CEDO- 54615/12- http://www.procesulcomunismului.com/cedo/index.html

75 a. Intrebări propuse domnului procuror Dan Voinea- pentru dosarul Ioan Rosca trimis la CEDO-

http://www.piatauniversitatii.com/news/editorial-1-2012-8 b. Intrebari propuse domnului avocat Antonie Popescu - pentru dosarul Ioan Rosca trimis la CEDO http://www.piatauniversitatii.com/news/editorial-1-2013-7

76 Plīngere  CEDO pentru V.Roventu -

http://www.procesulcomunismului.com/marturii/fonduri/roventu/demersjur/r2_roventu_romana.pdf

http://www.procesulcomunismului.com/marturii/fonduri/roventu/demersjur/r3_anexa1_istoria.htm

http://www.procesulcomunismului.com/marturii/fonduri/roventu/demersjur/r4_anexa2_documente.htm

77 Folosirea statului īn jaful funciar comunisto-fesenist- http://www.piatauniversitatii.com/news/editorial-3-2012-1

78 Un mănunchi de scrisori deschise, către jurişti implicaţi in reabilitarea justiţiei http://www.piatauniversitatii.com/news/editorial-3-2010-9

79 Reabilitarea legalităţii: de la combaterea prescrierii la condamnarea uzurpării justiţiei http://www.piatauniversitatii.com/news/editorial-7-2009-12

80 Tehnica post-incriminărilor… amnistiante- http://www.piatauniversitatii.com/news/editorial-2-2010-9

81 Deblocarea procesului pentru crimele comunismului- http://www.piatauniversitatii.com/news/editorial-1-2007-5

82 Scrisoare deschisă către veteranii ţărănişti- http://www.piatauniversitatii.com/news/editorial-12-2012-3

83 De la vinovăţia justiţiei la falimentul dreptului-  http://www.piatauniversitatii.com/news/editorial-6-2011-3

84 http://epochtimes-romania.com/news/statul-captiv-cel-mai-mare-aparat-de-represiune-video---236403

85 a. Opinia cetăţeanului Ioan Roşca  privind proiectul de lege privind revizuirea constituţiei Romāniei http://www.piatauniversitatii.com/news/editorial-1-2013-4 86 b. Comentarea răspunsului Consiliului legislativ la propunerea MCC http://www.piatauniversitatii.com/news/editorial-1-2013-4 c. Puterea cetăţeanului- intărita prin Constiţutie- http://www.piatauniversitatii.com/news/editoriale-2013-9 d. Observaţii privind poziţia CL faţă de noua propunere MCC- http://www.piatauniversitatii.com/news/editorial-1-2014-3

86 Ascunderea genocidului antiromānesc-demonstraţie-  http://www.piatauniversitatii.com/news/editorial-2-2013-1

87  Fonduri de documente-  http://www.procesulcomunismului.com/marturii/

88 Activitatea comitetului- http://www.procesulcomunismului.com/activitate_procuratura.htm

89 Alternative- http://www.piatauniversitatii.com/news/editorial-977-2005-3

90 Ne lăsăm (des)fiinţaţi dinafară? http://www.piatauniversitatii.com/news/editorial-790-2005-3

91 Paradoxul prizonierilor dincolo de perplexitate- http://www.piatauniversitatii.com/ico/p2000-2003/docs/23.htm

92 Prizonieri īn contradicţii capcană- http://www.piatauniversitatii.com/ico/p2000-2003/docs/22.htm

93 Mai bine ca afară?- http://www.piatauniversitatii.com/news/editorial-1-2018-9

94 a Perplexitatea morală: a crede, a spune, a face, a fi - http://www.piatauniversitatii.com/news/editorial-635-2005-2

b Trei intrebări coborīnd/urcīnd către miezul condiţiei noastre politice http://www.piatauniversitatii.com/news/editoriale/trei-2005-3.htm

c Perplexitatea dinafară/dinăuntru - o īntrebare- http://www.piatauniversitatii.com/news/editorial-7-2006-1

d Criza sensurilor- http://www.piatauniversitatii.com/news/editorial-1-2015-5

95 a Mistica īndoielii asumate:a şti că crezi īn loc să crezi că ştii- http://www.piatauniversitatii.com/news/editorial-701-2005-2 b Alternativa perplexităţii asumate- http://www.piatauniversitatii.com/ico/p2000-2003/docs/perplexitate.htm  

96 Scrisoare larg deschisă- http://www.piatauniversitatii.com/news/editorial-6-2015-8

97 Observaţii privind poziţia SUA faţă de problema judecării comunismului īn Romānia- http://www.piatauniversitatii.com/news/editorial-1-2015-8

98 Şi răzbunarea īmpotriva antisemiţilor stă īn calea judecării genocidului comunist- http://www.piatauniversitatii.com/news/editorial-4-2013-9

99 Petiţie: Legea 217/2015 nu este constituţională- http://www.piatauniversitatii.com/news/editorial-3-2015-8

100 Despre genocidul contra legionarilor cīnd vorbim? - http://www.piatauniversitatii.com/news/editorial-2-2015-8